Messerchmitt kr 200 vuodelta 1963.
Joskus sitä tulee aloiteltua projekteja jotka näyttävät kohtuullisilta,
mutta sitten tulee niitä pieniä yllätyksiä.
This is one of my little projects. At this point it didn`t look so bad!
I am not always that optimistic.
Alkusiivouksen jälkeen.
After some cleaning.
Karmiva totuus alkaa paljastua hiekkapuhalluksen jälkeen.
Ruoste pitää välillä ihan hyvin muotoa kasassa.
Ugly truth, after sandblasting.
Tulipellin alaosa korjattuna. Sivupelti ja lattia olivatkin sitten ihan toinen juttu.
Firewall being prepaired. Sidepanel and floor are under construction.
Uutta sivupeltiä tekemässä.
Sidepanel.
Keskiosa "pulkka" lähes valmiina.
Midsection almost done.
Korjatun nokkaosan ja korjattujen istuinten sovittelua.
Fitting the nosesection and seat.
Tässä vaiheessa totesin, että aika paljon joutuu tekemään uudesta pellistä.
Pelti on vielä kohtuullisen edullista jos ei laske montako tuntia sen muokkaamiseen on kulunut.
At this point I think over 50% is refabricated.
Side panels are 0.75 mm sheetmetal and rest of the body is 1.0 mm sheetmetal.
Oikea etulokasuoja sovituksessa.
Right fender done.
Sama takaapäin.
Same side different view.
Vasen etulokasuoja sovituksessa.
Left fender.
Vielä pitää tinata lisää.
Etuistuin ennen ja jälkeen peltitöiden.
Front seat before and after sheetmetal work.
Pikkusälää ennen ja jälkeen pulverimaalauksen.
Some of the small parts before and after powdercoating.
Hieman oli mitoissa jotain vikaa?
Some slight adjustmens to be done.
Kuomun saranatuki ja ruostepeikko.
Dome hinge was slightly rusty.
Sitä saa mitä tilaa. Saksalaista peltikorjausta.
You get what you paid for. German sheetmetal repairs.
Viiden tunnin jälkeen.
After 5 hours.
Uuden etupuskurin vääntöä, kääntöä, hehkutusta ja mättämistä.
New front pumper after some hard twisting,banging and heating.
Bensatankki pienten korjauksien jälkeen.
Tankin päädyt avattiin ja hiekkapuhallettiin tankki ulkoa sisältä.
Lisäksi poistettiin jälkiasennuksena asennettu polttoainemittari.
Fueltank after sandblasting from inside and outside.
I hd to remove also aftermarket fuelindicator.
Pellit lopultakin sovitettu ja korjattu. Seuraavaksi maalaamoon.
Finally body is finished and ready to go to the paintshop.
Jotain valmistakin alkaa jo tulla.
Peltityöt on tehty ja nyt alkaa pikkuosien ja moottorin kunnostus.
Now I am starting to restore the engine and numerous small parts.
I think that`s the best part of restauration projects.
Etulampun kehykset.
Headlight rings.
Hienoa että osataan ja on aikaa, tsemppiä.
VastaaPoista